Onze algemene voorwaarden

Algemene gegevens Van Kruistum Wijnen

Van Kruistum Wijnen
Jan Tooropstraat 52
2225 XW Katwijk
Telefoonnummer: 0610904845
E-mailadres: [email protected]
KvK-nummer: 58855769
Btw-identificatienummer: NL853210299B01

ING bank: NL37INGB0006196878

1.0 Toepasselijkheid

1.1 Toepasselijkheid.

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Van Kruistum Wijnen en op elke overeenkomst op afstand tussen jou en Van Kruistum Wijnen. Op deze voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.

1.2 Wijzigingen.

Deze algemene voorwaarden kunnen van tijd tot tijd door ons worden aangepast. Indien wij deze voorwaarden aanpassen dan zullen wij je daar altijd van op de hoogte stellen.

2.0 Het aanbod van onze producten

2.1 Beperkte geldigheidsduur.

Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of het aanbod onder specifieke voorwaarden geschiedt, dan vermelden wij dit altijd nadrukkelijk op onze website www.vankruistumwijnen.nl (Website).

2.2 Prijs.

Alle prijzen op onze website zijn inclusief BTW, en exclusief handlings- en verzendkosten, eventuele belastingen of andere heffingen, tenzij anders vermeld of expliciet overeengekomen.

2.3 Kennelijke vergissing.

Wij zijn niet gebonden aan kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod.

3.0 Jouw bestelling

3.1 Overeenkomst.

De overeenkomst tussen jou en Van Kruistum Wijnen komt tot stand nadat je de bestelling op de Website hebt afgerond en van ons een bevestigingsemail hebt ontvangen met daarin de details van je bestelling. Bestelling geplaatst door personen jonger dan achttien (18) jaar worden niet in behandeling genomen.

3.2 Bezorgkosten.

Een minimale ordergrootte hanteren wij niet, wel is het zo dat bij bestllingen onder  € 75,= wij bezorgkosten rekenen en bedragen deze bezorgkosten € 7,95 per adres. Voor specifieke bestellingen en bestellingen in afwijkende (geschenk)verpakkingen, gelden afwijkende nader door Van Kruistum Wijnen vast te stellen bezorgkosten. Vanaf 12 flessen bezorgen wij de flessen gratis in Nederland.

3.3 Persoongegevens.

De persoonsgegevens die je aan ons verstrekt worden zorgvuldig en overeenkomstig ons privacybeleid verwerkt. Ons privacybeleid is te raadplegen via https://www.VanKruistum Wijnen.nl/privacy-verklaring.

3.4 Levering.

Als uitgangspunt leveren wij bestellingen die voor 15 uur zijn besteld de volgende dag op het aangegeven adres, tenzij (i) de volgende dag een zondag of maandag is, (ii) een ander levermoment expliciet is overeengekomen, (iii) sprake is van overmacht aan de kant van Van Kruistum Wijnen, (iv) het product niet voorradig is; en/of (v) sprake is van een afwijkende bestelling, zoals een bestelling in een geschenkverpakking. In de voorgenoemde gevallen leveren wij bestellingen binnen 30 dagen na totstandkoming van de overeenkomst op het door jou opgegeven adres.

3.5 Vertraging.

Indien de bezorging vertraging ondervindt – of slecht gedeeltelijk kan worden geleverd – dan informeren wij je zo snel mogelijk (meestal al binnen 24 uur) en uiterlijk binnen een paar dagen na de datum van de bestelling. Je hebt dan het recht de overeenkomst kosteloos te ontbinden.

3.6 Herroeppingsrecht.

Na ontvangst van het product op het door jou opgegeven adres heb je veertien (14) dagen de tijd om zonder opgave van reden je bestelling te herroepen. Indien je meerdere producten tegelijk hebt besteld – en deze niet tegelijkertijd arriveren – dan gaat de termijn van veertien (14) dagen in op het moment dat het laatste product is ontvangen.

3.7 Betaling.

De aan Van Kruistum Wijnen verschuldigde bedragen dienen uiterlijk binnen veertien (14) dagen na het ingaan van de bedenktermijn te worden voldaan. Betaling kan tevens geschieden per eenmalige machtiging, IDEAL of Mastercard.

3.8 Waardevermindering.

Indien je het product op zodanige wijze hanteert die in strijd is met de algemene voorwaarden dan ben je aansprakelijk voor de waardevermindering van het product die het gevolg is van dit handelen.

4.0 Terugsturen

4.1 Informeren.

Indien je gebruik wilt maken van je herroepingsrecht dan kan je dit doen door het modelformulier in te vullen en te mailen naar [email protected] Als alternatief voor het modelformulier kan je ook een mail sturen aan [email protected] onder vermelding van je NAW-gegevens, besteldatum en factuurgegevens. Na ontvangst sturen wij je een bevestigingsemail.

4.2 Terugsturen.

Zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen veertien (14) dagen – nadat je je herroepingsrecht hebt ingeroepen – dien je het product aan ons terug te sturen.

4.3 Verpakking.

Het product dient in de originele verpakking en conform onze instructies teruggestuurd te worden. Jij bent verantwoordelijk voor eventuele schade aan het product tijdens het terugzenden.

4.4 Bewijslast.

Als consument draag je de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van je herroepingsrecht.

4.5 Kosten.

De kosten voor het terugsturen van de bestelling komen volledig voor jouw rekening. Eventueel bezorgen is ook mogelijk, neem dan contact met ons op.

4.6 Terugbetaling.

Uiterlijk binnen veertien (14) dagen nadat wij het geretourneerde product hebben ontvangen, betalen wij jij de volledige kosten terug, inclusief eventuele kosten voor levering. Terugbetaling geschiedt via hetzelfde betaalmiddel als gebruikt tijdens de bestelling. Indien je gebruikt hebt gemaakt van een duurdere methode van levering dan de standaardlevering dan betalen wij de bijkomende kosten van deze levering niet terug.

5.0 Vragen of klachten

5.1 Omschrijving.

Indien je een klacht hebt kun je deze richten aan onze klantenservice via [email protected] wijnen.nl. Omschrijf in deze email uitgebreid je klacht zodat wij deze zo goed mogelijk in behandeling kunnen nemen. Wij zullen binnen 5 werkdagen op je klacht reageren.

5.2 Geschillen.

Mocht je na het afhandelen van de klacht door ons niet tevreden zijn dan kan je de klacht voorleggen aan online geschillenplatform van de Europese Commissie welke te raadplegen is via: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show

5.3 Vragen.

Voor algemene vragen kunt u contact opnemen via [email protected] Deze voorwaarden zijn opgesteld op 18 september 2017.

Bestellen & betalen

Hoe plaats ik mijn bestelling?

1. Voeg de gewenste artikelen in het winkelmandje via de bestelknop
2. Klik vervolgens op je winkelmandje in de bovenste balk en klik op “verder met bestellen” of
In je winkelmandje kun je nog alles controleren en vervolgens druk je op ‘naar afrekenen’
3. Log vervolgens in, of maak een account aan als je nog geen account hebt. Je kan als je wilt ook met je Google, Instagram of Twitter account inloggen. LET OP! Je hoeft niet in te loggen!! Wel zo handig als wilt weten welke wijn ook alweer zo lekker was 😉
4. Geef vervolgens aan naar welk adres je bestelling moet worden verzonden en druk op “ok”
5. Kies een betaalmethode door erop te klikken” Wij Accepteren Ideal, maar je kan ook per bank overmaken. Wanneer wij de betaling hebben ontvangen ontvang je een betalingsbevestiging!
6. Zodra de betaling is afgerond krijg je een bevestigingsemail en zullen wij de wijn zo snel mogelijk bij je afleveren.

Wat zijn de geaccepteerde betaalmethodes?

Wij accepteren zowel IDEAL (veilig en snel!) als directe bankoverschrijving, bij de laatste methode verzenden wij de bestelling na ontvangst op onze bankrekening. Je ontvangt indien je de laatste optie kiest een mail met daarin de details voor de betaling.

Wat zijn de levertijden?

Wij willen dat je zo snel mogelijk kunt genieten van de wijnen die je hebt besteld. Afhankelijk van wanneer je de bestelling plaatst proberen wij de wijn dezelfde dag bij TNT af te leveren. Als de bestelling voor 16:00 uur binnen is moet dat wel lukken, anders wordt het de volgende werkdag.

Afhankelijk van waar je woont kan de bezorging een werkdag bedragen.

Wijnen die voorbesteld kunnen worden kunnen wij pas afleveren nadat wij deze binnen hebben, maar wij laten je weten wat hiervan de status is.

Hoe zit het met mijn privacy

Wij hechten zelf ook aan onze privacy! Wij verstrekken de gegevens dus niet aan derden en gaan er zorgvuldig mee om!

Wees dus niet bezorgd over vervelende mailtjes of telefoontjes!

Ik heb mijn bestelling geplaatst en hoe verder?

Je krijgt van ons altijd bericht over de stappen in het bestelproces, dit doen wij per mail. Daarom is het belangrijk dat wij in ieder geval jouw mailadres hebben.

Zodra je inlogt met je account kan je bij “mijn bestellingen” zien wat de status van je bestelling is. Hier kan je ook bekijken wat je precies hebt besteld.

Je kunt ook altijd per mail bij ons terecht en vragen stellen over de bestelling.

Hoe zit het met de rekening?

Na afronding van de bestelling is die te vinden onder jouw persoonlijke account. Als je dat wilt kan je factuuradres scheiden van het verzendadres.

Wij sturen de factuur ook naar jouw persoonlijke mailadres!

Bezorgen & retourneren

Ik wil de wijn graag ergens anders laten bezorgen kan dat?

Dat kan zeker! Vul bij het afrekenen een alternatief bezorgadres in, wij zorgen er voor dat de bestelling op dat adres wordt afgeleverd!

Kan ik ook op een later tijdstip de wijn ontvangen?

Wanneer je op werkdagen vóór 15u bestelt, kun je de volgende dag nog als leverdag aangeven. Wil je niet direct de volgende dag geleverd hebben, dan kun je via de datumkiezer uit beschikbare dagen kiezen die jou het beste uitkomen.

Rekenen jullie bezorgkosten?

We bezorgen onze wijn in heel Nederland gratis vanaf bestellingen van € 75,=. Bij een bestelling die onder dit bedrag blijft, zullen de verzendkosten €7,95 bedragen.

Bestellingen buiten Nederland zijn op aanvraag, ook daar kunnen we leveren. Neem hiervoor contact met ons op!

Als ik niet thuis ben?

Mocht je overdag niet thuis zijn, dan kunnen wij de bestelling ook op je werk bezorgen of (tijdelijk!) bij je buren afgeven.
Mocht dat niet lukken dan belt de PostNL pakketbezorger de volgende werkdag nogmaals aan.

Wij werken met flespakket, je kunt altijd de status online volgen via PostNL mocht je willen weten wanneer de bezorger langkomt

Beschadiging tijdens verzenden

Wij proberen onze bestellingen altijd onbeschadigd en netjes af te leveren. Onze verpakkingen zijn speciaal ontwikkeld voor het vervoeren van flessen.

Ook wij vergissen ons wel eens, heb je toch een verkeerd artikel of een beschadigd artikel ontvangen neem dan contact met ons op! Wij willen graag tot een oplossing komen.

Wie wij zijn

Onze missie is de mooiste wijnen te ontdekken en die met jullie te delen! Onze passie voor unieke smaken willen wij met jou delen! 

Lees verder!

Waar wij te vinden zijn

Van Kruistum Wijnen*
Blekerstraat 14
2222 AN Katwijk

BTW: 853210299B01
KVK: 58855769
ING: NL37INGB0006196878
* Alleen bezoek op afspraak!

Contact!

tel: 071-4012961

e-mail: [email protected]